Opis projektu
W ramach projektu Wnioskodawca planuje zakup sprzętu i oprogramowania oraz szeregu usług przystosowanych do infrastruktury cyfrowej i szkoleń służących organizowaniu przez Instytucję edukacji i animacji kulturalnej on-line. Środki i narzędzia zakupione z dotacji pozwolą na prowadzenie warsztatów, webinariów, wideokonferencji, prezentacji, występów, spektakli, czy programów na żywo w interaktywnej TV internetowej i innych form spotkań on-line. Wdrożone zostaną też rozwiązania ułatwiające dostęp do kultury os. o spec. potrzebach komunikacyjnych i edukacyjnych. Ponadto pozyskane środki, kompetencje i unowocześnienia umożliwią dostęp do tej oferty innym osobom niedostosowanym i wykluczonym, np. ze względu na wiek, względy materialne czy niepełnosprawność.
Cel projektu
Możliwość wykorzystania nowych zasobów sprzętowych, interfejsu, platformy do wideokonferencji, oprogramowania i szkoleń umożliwi osobom zajmującym się edukacją kulturalną i animacją działań kulturalnych. inicjowanie zadań w tym zakresie niezależnie od potencjalnych warunków reżimu sanitarnego, a w przypadku całkowitego zniesienia obostrzeń na wzmocnienie oferty kulturalnej, animacyjnej i edukacyjnej Instytucji. Zakup sprzętu multimedialnego, streamingowego, audiowizualnego, edukacyjnego itp. wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz przeprowadzenie cyklu szkoleń w zakresie zasad i technik w ich obsłudze, pozwolą tym pracownikom na rozwijanie kompetencji cyfrowych w stopniu definitywnym. Wprowadzone zmiany w sposób znaczny podniosą jakość i efektywność oferty GOK-u. Dostęp do tych zasobów pozwoli realizatorom rozwijać podobne kompetencje u dotychczasowych beneficjentów i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców (w tym do osób nieprzystosowanych społecznie).
Laptopy, licencje biurowych programów komputerowych, tablety graficzne i inne zasoby pozwolą osobom realizującym edukację kulturalną oraz animację kulturalną na dotarcie do odbiorców niezależnie od sytuacji materialnej obu stron. Urządzenia wielofunkcyjne, szkolenia z obsługi zakupionego sprzętu i oprogramowania, czy obsługi platformy do wideokonferencji oraz grafiki komputerowej, tablica interaktywna i projektor , oraz stacja / pętla indukcyjna dla niedosłyszących umożliwią wdrożenie wszystkich wymienionych powyżej elementów i holistyczne podejście do procesu cyfryzacji całej działalności Domu Kultury.
Kompleksowe przeszkolenie pracowników oraz zakup intuicyjnego oprogramowania oraz sprzętu zwiększy w znaczący sposób ich kompetencje cyfrowe oraz zapewni 100-procentowe przygotowanie do samodzielnego inicjowania działań kulturalnych oraz tych związanych z edukacją kulturalną oraz nawiązywania współpracy na rzecz tego typu aktywności w społecznościach lokalnych.
Wartość pozyskanych funduszy
126 400,00 zł cała środki z sektora finansów publicznych pozostające w dyspozycji NCK
Harmonogram działań
1. Etap przygotowawczy 2021-07-01 - 2021-07-31
Prace przygotowawcze do realizacji projektu zakończone
Umieszczenie informacji na stronie FB GOK-u, na stronie naszgok.com
2. Udział w szkoleniach realizowanych przez NCK 2021-08-01 - 2022-06-30
Szkolenia i konsultacje:
Kompetencje cyfrowe w instytucjach kultury
Kontinuum Sztucznej Rzeczywistości
Udzielanie zamówień publicznych w projekcie "Konwersja cyfrowa domów kultury"
Turboprzyspieszenie. Jak AI zmieni nasz świat?
Konsultacje on-line z Panią Martą Kostecką
3. Zakup sprzętu i oprogramowania 2021-10-01 - 2022-01-31
- przygotowanie zapytań ofertowych
- przygotowanie umów z potencjalnymi dostawcami
- wysłanie zapytań do potencjalnych dostawców
Zakup sprzętu do transmisji on-line, projektorów, laptopów oraz urządzeń wielofunkcyjnych wraz z akcesoriami,
Przygotowanie stanowisk pod kafejki internetowe na świetlicach (Łozice, Tetyń, Czarnowo, Mielno Pyrzyckie)
4. Przeprowadzenie szkoleń organizowanych przez wnioskodawcę 2022-02-01 - 2022-03-31
5. Podsumowanie projektu grantowego 2022-04-01 - 2022-06-30